Per dur a terme un bon BreakOutEdu hem de tenir clar que el nostre objectiu és que els alumnes aprenguin i es diverteixin; per tant, hem de tenir en compte 3 aspectes: mecàniques, dinàmiques i narrativa.
Primerament, les mecàniques tracten les necessitats dels jugadors, és a dir, els nostres alumnes. Una bona manera de motivar-los és crear missions i reptes, ja que ells es consideren els elegits per portar a terme unes determinades accions, són els protagonistes del moment i els agrada demostrar la seva vàlua. Considero que tenir un avatar ajuda a sentir-se representats en l'aventura. També trobo interessant presentar bens virtuals, ja que per una banda pot ajudar a tirar endavant els jugadors més perduts o, per altra banda, avançar més ràpid als jugadors més engrescats.

Finalment, pel que fa les narratives, considero que hem de buscar un tema proper i engrescador adaptat a l'edat dels nostres alumnes. Evidentment, en el meu cas, els adolescents els apassionen tot els temes relacionats amb el misteri (ja sigui assassinats, raptes, mons distòpics en què els adolescents han de salvar el planeta, etc). Com que soc professora de Llengua i Literatura Catalana, estava pensant que podria crear un escape room o bé del món trobadoresc, el qual és un tema que agrada als estudiants quan l'explico, o crear-ne un a partir d'un llibre de lectura (Romeu i Julieta, El mecanoscrit del segon origen... He d'anar pensant-hi).
En conclusió, dissenyar un BreakOutEdu permet que els docents siguem creadors de noves experiències i que l'alumnat gaudeixi aprenent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada